In leerjaar 1 heb ik een leescampagne ontwikkeld. Het doel was om een stijl te creëren die aanslaat bij
jongeren tussen de 8 en 12 jaar. Het idee achter de campagne was om leeslessen op school te combineren
met tekenlessen: elke week tekenden de leerlingen iets wat ze gelezen hadden.
De stijl waarin ik illustreerde moest kinderen motiveren – niet afschrikken, maar juist het
gevoel
geven: dit kan ik ook, misschien zelfs beter. Tegelijk moest het er wél professioneel en verzorgd
uitzien.
In leerjaar 2 heb ik een storytelling-project gedaan. Mijn thema was de import van Filipijnse
longverpleegkundigen, naar aanleiding van de toenemende werkdruk op de longafdelingen in Nederlandse
ziekenhuizen.
Bij dit project heb ik illustraties gemaakt rondom het thema. Ik beeldde
onderwerpen uit zoals de gevolgen van corona, de vergrijzing en het tekort aan ‘handjes aan het bed’.
Deze elementen hielpen om het verhaal visueel te ondersteunen en de maatschappelijke urgentie voelbaar
te maken.